دیدار برگشت 2تیم مهرام و ذوب‌آهن برای تعیین تیم راه یافته به مرحله نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‎های غرب آسیا در حالی امروز ساعت 17:30 به میزبانی ذوب‌آهن در سالن ملت شهر اصفهان برگزار می شود که مهرام با پیروزی در بازی رفت در تهران یک گام جلوتر از حریف اصفهانی خود در رسیدن دوباره به فینال است.

ورزش -بسکتبال

مهرام که سال پیش هم در همین مرحله و در تک بازی شهر کاشان با شکست دادن ذوب‌آهن آسیایی شده بود ، در دیدار رفت که یک هفته پیش در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد با نتیجه 100 بر 86 حریف خود را شکست داد و حتی در صورت شکست خوردن در بازی امروز باز هم با توجه به میزبانی در بازی سوم در تهران بخت بیشتری برای صعود دارد .

مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‎های غرب آسیا به صورت 2 از 3 برگزار می‎شود. در صورت نیاز به دیدار سوم میان 2تیم ،مهرام و ذوب‌آهن روز 29اسفندماه در تهران به میدان خواهند رفت. در دیگر بازی این مرحله الریاضی و شانفیل لبنان در جدال خانگی در بیروت تکلیف دیگر فینالیست این فصل را مشخص می‌کنند . الریاضی در دیدار رفت با نتیجه 104 بر 100 هموطن خود را شکست داد.

بازی ادامه پیدا می کند

سرمربی ذوب‌آهن با اشاره به بازی امروز می‌گوید: «از دید من این بازی ادامه پیدا می کند و ذوب‌آهن به این آسانی‌ها حاضر به دل کندن و خداحافظی از فینال نخواهد بود». فرزاد کوهیان افزود: «حداقل اینکه با وجود باخت در تهران نمی‌خواهیم در خانه برابر تماشاگران خودی مقابل مهرام تسلیم شویم و مطمئن باشید که سرنوشت تیم صعود کننده را به بازی سوم 29اسفندماه خواهیم کشاند».
کوهیان بر خلاف اظهارنظر کارشناسان قبول ندارد که تیمش در بازی رفت در کار گروهی ضعیف بوده، بلکه معتقد است که ستاره شدن «راشاد آندرسون» ناشی از زحمات سایر بازیکنان این تیم بوده و فقط می پذیرد تیمش در لحظات حساس فاقد تمرکز لازم بوده است.
سرمربی ذوب‌آهن در همین حال نقطه قوت مهرام را در داشتن تمرکز بیشتر در لحظات دشوار بازی دانست و عنوان داشت: «متأسفانه تیم ما شروع و پایانی خوب نداشت ولی امیدواریم در اصفهان همه‌چیز بر عکس شود».

مهم پیروزی است نه مهار آندرسون

مهرام در بازی رفت در تهران با وجود نمایش بهتر در بازی گروهی هرگز موفق به مهار یار کمکی ذوب‌آهن «راشاد آندرسون» نشد، موضوعی که می‌تواند باعث نگرانی مصطفی هاشمی باشد اما وی در واکنش به این موضوع گفت: « واقعا در بازی رفت سورپرایز شدیم . اما مطمئن باشید که تلاش می‌کنیم تا در اصفهان دیگر سورپرایز نشویم». سرمربی مهرام با کنایه افزود: «چندان مهم نیست که آندرسون در تهران چند امتیاز گرفت و در بازی امروز هم چند امتیاز می‌گیرد، برای ما مهم این است که برنده بازی امروز شویم و با خیالی آسوده به حضور دوباره در بازی فینال فکر کنیم!».

هاشمی در مقایسه میان بازی رفت و برگشت با سخت توصیف کردن بازی امروز می‌گوید: «ذوب‌آهن در بازی امروز چیزی برای از دست دادن ندارد و من دوست دارم که 2تیم در یک بازی بدون حاشیه و جذاب برای علاقه‌مندان رقابت جوانمردانه‌ای از خود نشان دهند و مهم نیست چه تیمی پیروز شود، چرا که هر دو تیم از دید من شایستگی حضور در دیدار نهایی این بازی‌ها را دارند».

وودز، داوودی و نساج‌پور، جزو بهترین‌ها

در آستانه آغاز دیدار دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی بسکتبال باشگاه‌های غرب‌آسیا و بر اساس آمار ارائه شده از سوی وابا لورن وودز، بازیکن پست 5 ذوب‌آهن عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشته است. این بازیکن در امتیازآوری و ریباند در هر مسابقه بهترین بوده است. دریک اسپسر گارد رأس الریاضی لبنان و فادی‌الخطیب بازیکن شانفیل لبنان بعد از او قرار گرفتند. در پاس‌های منجر به گل آرن داوودی گارد رأس ذوب‌آهن در هر مسابقه بهترین است و پس از او علی محمود از الریاضی و فادی‌الخطیب از شانفیل لبنان قرار دارند. در توپ‌ربایی عرفان نساج‌پور بازیکن پتروشیمی اول است .اسماعیل احمد بازیکن مصری الریاضی لبنان بهترین بلاکر غرب‌آسیاست.

کد خبر 163369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز